Dieta Dla Mężczyzn

Dieta Antyestrogenowa (Porcja Cennej Wiedzy Dla Mężczyzn)

By  | 

dieta antyestrogenowa

Dieta Antyestrogenowa – Zwiększ Swój Testosteron

Jedziemy dalej z tematem obniżania żeńskich hormonów, by ratować swój testosteron. Z tego powodu warto wciągnąć do swojego stylu życia trochę wiedzy, którą oferuje dieta antyestrogenowa.

Wysoki poziom estrogenów to nie tylko łatwiejsze przybieranie na wadze w okolicach brzucha i klatki piersiowej, ale również długa lista innych problemów.

Niestety zjawisko ciał zalanych estrogenami dotyczy coraz większej ilości mężczyzn, chociaż ogrom z nich nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.

Dieta Antyestrogenowa – Zasada Pierwsza

Jeśli ziemia tego nie wyprodukowała, to prawdopodobnie nie jest dla Ciebie dobre. Cała przetworzona żywność może i ładnie wygląda oraz smakuje, ale po cichu zwiększa poziom estrogenów, obniża testosteron i ułatwia przybieranie na wadze. Dodam jeszcze, że to tylko początek długiej listy negatywnych efektów.

Nadwaga

Jeśli chcesz zmniejszyć poziom estrogenów, to musisz pozbyć zbędnych kilogramów. Nieważne czy siebie akceptujesz, czy nie możesz patrzeć na swoje ciało. O szczupłą sylwetkę powinieneś dbać z dużo ważniejszych powodów. Chodzi po prostu o zdrowie. Masa problemów idzie w parze z nadwagą. W tym zwiększona aktywność aromatazy. Przypomnę tylko, że aromataza to związek, który zmienia cenny testosteron w żeńskie hormony. Więcej na jej temat napisałem tutaj.  Wniosek? Zacznij dbać o swoje ciało i pozbądź się tkanki tłuszczowej. Nawet małe zmiany potrafią dać odczuwalne efekty.

Wątroba

Jedną z funkcji wątroby jest eliminacja z organizmu chemicznych substancji, hormonów, leków i produktów przemiany materii. Jeśli wątroba będzie zbyt obciążona, np. z powodu złej diety czy nadmiernego spożycia alkoholu, to jej praca będzie mniej wydajna. W efekcie dużo gorzej będzie radziła sobie z usuwaniem nadmiaru estrogenów z ciała.

Warzywa I Owoce

Jeśli możesz sobie na to pozwolić, to zdecydowanie wybieraj warzywa i owoce wolne od pestycydów i innych toksyn, którymi większość jest pryskana. Cała ta chemia zwiększa poziom estrogenów.

Piwo

Unikaj piwa. Trunek ten jest mocno estrogenny z racji chmielu. Dużo lepszym wyborem okazuje się czerwone wino, którego składniki potrafią obniżać aktywność aromatazy.

Kurkuma

Kurkuma pełni rolę ochronną jąder. Jest ona szczególnie przydatna, jeśli spożywamy duże ilości alkoholu. Niektóre badania sugerują również, że już małe ilości tej przyprawy potrafią obniżać poziom żeńskich hormonów.

Warzywa kapustne

Dieta antyestrogenowa nie może istnieć bez tego gatunku warzyw. Brokuły, kalafior i inne warzywa kapustne zmniejszają poziom estrogenów w ciele. Dzieję się to za sprawą związku indol-3-karbinol, który zmniejsza zjawisko aromatyzacji w ciele. Jedz brokuły, a zmniejszysz poziom estrogenów i będziesz cieszył się wyższym testosteronem. Związek ten wspomaga również detoksykację wątroby.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek to masa zdrowotnych korzyści. Dodatkowo zawiera ona składnik o nazwie oleuropeina, która zmniejsza aktywność aromatazy w organizmie. Jak widzisz oliwa z oliwek nie tylko przydaje się do produkcji testosteronu, ale jeszcze zwiększa jego poziom poprzez tłumienie aromatazy.

Cynk

Wiele osób poleca mężczyznom żywność bogatą w cynk z racji ogromu korzyści. W pełni się z tym zgadzam. Jednak mało osób zdaje sobie sprawę, że cynk ma również właściwości tłumiące aktywność aromatazy.

Przykładowe źródła: ostrygi, jagnięcina, szpinak, nasiona dyni, orzechy, gorzka czekolada, wątróbka.

Grzyby

Różne rodzaje grzybów: shiitake, portobello, cremini, pieczarki dobrze radzą sobie z blokowaniem estrogenów. Robią to poprzez zmniejszenie poziomu aromatazy.

Apigenina

Wychodzi na to, że apigenina jest flawonoidem, który całkiem dobrze radzi sobie z tłumieniem aromatazy. Apigenina również sama w sobie stymuluje ciało do większej produkcji testosteronu. Dobre źródła tego flawonoidu to: pietruszka, seler naciowy oraz zielona herbata.

Na temat obniżania estrogenów w przeczytasz również w tym miejscu.

Na koniec przypomnę, że dieta antyestrogenowa stanowi tylko jeden z wielu elementów zapewniających zdrowy poziom testosteronu. Jeśli chciałbyś poznać kolejne, to zdecydowanie powinieneś pobrać ten poradnik.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *