Dieta Dla Mężczyzn

Dieta Dla Mężczyzn – Czy Istnieje Idealna?

By  | 

dieta dla mężczyzn

Czym Moim Zdaniem Jest Dieta Dla Mężczyzn

Prawdopodobnie zainteresowałeś się tym tekstem, ponieważ szukasz jakiegoś planu diety na schudnięcie (ewentualnie przyrost masy).

Przynajmniej tak mi się wydaje, gdyż są to chyba 2 najbardziej popularne powody, dla których mężczyźni zaczynają dbać o to, co wkładają do ust.

Jeśli faktycznie tak jest, to ten wpis będzie dla Ciebie bardziej odpowiedni.

JEDNAK zanim tam się udasz, zdecydowanie powinieneś zapoznać się z poniższym tekstem.

Czym tak naprawdę jest „dieta”?

Na wstępie chcę odpowiedzieć na powyższe pytanie, ponieważ mnóstwo ludzi ma błędne przekonanie, że „dieta” jest równoznaczna z odchudzaniem.

W rzeczywistości jest to wielka generalizacja.

Dieta ≠ Odchudzanie

Jako dowód pozwolę sobie w zacytować słownik PWN:

Dieta: system odżywiania się polegający na dostosowaniu ilości i rodzaju pokarmu do potrzeb organizmu (alternatywnie: w ogóle sposób odżywiania).

Jak widzisz, nie ma tutaj ani słowa o odchudzaniu.

Według powyższej definicji dieta dla mężczyzn jest systemem odżywiania dostosowanym do potrzeb męskiego organizmu.

Zjawisko utraty zbędnej tkanki tłuszczowej będzie tutaj tylko efektem ubocznym diety dostosowanej do potrzeb organizmu.

Zastanawiasz się po co ta cała filozofia? :)

Otóż chcę Ci uświadomić, że „idealna” dieta dla mężczyzn będzie zmieniać zależnie od jej celu.

Jednak istnieje kilka elementów, które moim zdaniem powinny znaleźć się w każdym porządnym planie żywienia.

Jakie Cechy Powinna Mieć Dieta Dla Mężczyzn

Oczywiście każdy może mieć inną wizję. Ja chcę tutaj przedstawić swoją. Oto ona…

1. Nie zabiera dużych ilości czasu. Mężczyzna nie powinien spędzać całego dnia w kuchni, lecz zająć się realizacją swoich celów, których osiągnięcie przyniesie mu poczucie spełnienia w życiu. Podziwiam ludzi, którzy mają czas na zjadanie pięciu, sześciu posiłków dziennie.

Więcej na ten temat pisałem tutaj.

2. Pomaga doprowadzić ciało do porządnego wyglądu. Mam tutaj na myśli zdrowy poziom tkanki tłuszczowej z dobrze podkreślonymi mięśniami.

3. Nie może być monotonna. Jeśli ten czynnik potrafi zabić miłość w związku, to bez problemu zabije Twój związek z dietą.

4. Musi się nadawać do zastosowania przez zwykłego faceta, który nie zjada każdego dnia łososia na śniadanie, kurczaka na obiad i wołowiny na kolacje.

5. Mężczyźni nie lubią ograniczeń, więc dobra dieta dla mężczyzn nie powinna wprowadzać zbyt wielu zakazów (szczególnie na ulubione pokarmy).

6. Nie wrzuca człowieka do żadnego obozu żywieniowego jak dieta paleo, wegańska, wysokobiałkowa czy niskowęglowodanowa.

7. Sprawia, że masz mnóstwo energii i jasny umysł (bez kofeiny).

A jeśli dobijasz do trzydziestki lub już masz ją już dawno za sobą, to idealna dieta dla mężczyzn powinna spełniać jeszcze dwa dodatkowe warunki.

Tak wiem, jestem trochę wymagający ;)

Po pierwsze powinna optymalizować działanie układu hormonalnego poprzez:

  • utrzymanie testosteronu na zdrowym poziomie,
  • obniżenie poziomu sztucznych żeńskich hormonów.

Punkt ten jest cholernie ważny i niestety rzadko brany pod uwagę.

(Zainteresował Cię temat męskich i żeńskich hormonów? Zajrzyj tutaj.)

W dalszej kolejności powinna zapewniać sprawność seksualną, wysokie libido oraz płodność do późnej starości.

(NOTKA: Zastanawiasz się, jakie produkty powinieneś wybierać, by jeść jak mężczyzna? Pobierz moją gotową listę zakupów. Przestań rozmyślać i zacznij działać! Pobierz Tutaj )

dieta dla mężczyzn

W Poszukiwaniu Męskiej Diety

Jeśli zdecydowałeś się poszukać diety spełniającej chociaż część powyższych wymogów, to zapewne zauważyłeś, że wpisana w Google fraza „dieta dla mężczyzn” nie zwraca żadnych sensownych wyników.

Na dodatek dochodzi fakt, że obecnie istnieje kilkaset diet, a każda z nich jest jedyną i słuszną (przynajmniej według twórców).

Teraz bądź mądry i dokonaj wyboru…

Naprawdę osoby początkujące w tym temacie nie mają łatwego startu.

Wcale nie dziwi mnie sytuacja, w której ktoś chce wziąć się za siebie, ale szybko rezygnuje ze swojej decyzji, gdyż czuje się przytłoczony ilością informacji, zakazów i nakazów.

Moim zdaniem nie powinno to być tak trudne.

Co W Takim Razie Robić?

Jak już pisałem istnieje masa diet, ale o dziwo wśród nich nie ma takich, które są mocno ukierunkowane pod męskie ciała.

Osobiście nie chcę Ci narzucać jakiegoś konkretnego stylu żywienia, jednak chcę powiedzieć o jednej rzeczy, jaką powinieneś brać pod uwagę szukając dla siebie planu żywienia.

Zawsze zadaj sobie pytanie:

„Czy będę w stanie żywić się w ten sposób przez długie lata”.

Poradzę Ci jeszcze, żebyś szerokim łukiem omijał „cudowne” diety, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.

Wiem, że wizja posiadania atrakcyjnej sylwetki w połączeniu z możliwością obżerania się słodyczami i fast-foodami brzmi super, ale zastanów się…

Jak na takim jedzeniu możesz zbudować atrakcyjne i zdrowe ciało?

Przecież to wbrew logice!

Jednak nie zrozum mnie źle.

Nie namawiam Cię do jakiegoś równie chorego reżimu żywieniowego.

Raz na jakiś czas dla zdrowia psychicznego trzeba sobie zaszaleć.

Życie jest jedno i warto przez nie przejść z poczuciem, że się żyło.

Powodzenia!

Chcesz Poprawić Sylwetkę? Kliknij Tutaj

16 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 26, 2017 at 7:37 pm

    Wiedzę generalnie czerpię z zachodu :) Z kolei wpis o czterech filarach w dużej mierze był zainspirowany twórczością Paul’a Chek’a

  2. Gosia

    Marzec 3, 2017 at 11:51 pm

    Nie wiem jak tu trafiłAm, ale jednak. Artykuł o czterech filarach był rewelacyjny. Nie miałAm pojęcia, że rodzaje aktywności również mają wpływ na układ hormonalny. Skąd czerpiesz wiedzę? Bardzo chciałabym zgłębić temat z damskiej perspektywy. Pozdrawiam

  3. Wolny

    Październik 18, 2016 at 1:50 pm

    Dokładnie tak jak w tekście, dieta nie jest dla schudnięcia, dieta ma dać Ci tyle ile potrzeba. Dieta to nie samo odżywianie, ale również sport i lifestyle. Artykuł otwiera oczy. A mężczyzna powinien wyglądać trochę lepiej od swojej kobiety, po to, żeby kobieta patrzyła na takiego samca i myślała, że to ona jest o drobinę lepsza:)

  4. Rafał Sachanowicz

    Październik 30, 2015 at 5:52 pm

    Hej, dzięki za Twoją opinię. Na pewno będę o niej pamiętał tworząc kolejne wpisy. Pozdro!

  5. Blog Ozonee

    Lipiec 1, 2015 at 1:58 pm

    Świetny artykuł! Naprawdę istotne jest to, by zmienić męskie podejście do tematu diety, by zapomnieli o strachu, który odczuwają już na samo wspomnienie tego słowa. Ważne, by tak jak mówisz, każdy zrozumiał, że dieta nie jest tożsama z odchudzaniem, głodówkami i wyrzeczeniami, a po prostu ze zmianą nawyków żywieniowych. Nawiązując do Twojego tematu, zapraszam do siebie na bloga, gdzie przygotowałem kilka przepisów, które pomogą zadbać o poziom testosteronu w męskim organizmie. Pozdrawiam : )

  6. Rafał Sachanowicz

    Maj 14, 2015 at 8:39 am

    Nie ma problemu. Przykładowo dzień bez treningu zaczynam od podsmażonej z dodatkami kostki sera białego, którą później mieszam z trzema jajami na miękko. Jednak myślę, że takie podejście nikomu nie pomoże, samo śniadanie nie załatwia sprawy. Liczy się cały dzień posiłków, czyli w skrócie mówiąc suma kalorii, a w dalszej kolejności ich rozplanowanie. Pozdrawiam.

  7. beniuu

    Maj 13, 2015 at 11:29 pm

    Czy może pan napisać propozycje śniadań ?

  8. Rafał Sachanowicz

    Maj 7, 2015 at 7:11 pm

    Gdybym nie był świadomy badziewia, to podejrzewam, że ten projekt nigdy, by nie powstał :) Resztę obgadamy na za kulisami zgodnie z umową.

  9. Ciekawy

    Maj 7, 2015 at 1:44 pm

    Cześc. Po pierwsze fajnie, że odpisałeś, nie spodziewałem się odpowiedzi tak szybkiej lub w ogóle. Fajnie wiedzieć, że sam jesteś świadomy ile badziewia można znaleźć w necie i przez to rozumiesz moje sceptyczne podejście. Myślałem, że prez artykuł „Jakie Cechy Powinna Mieć Porządna Dieta Dla Mężczyzny” i wyszczególnienie podpunktów masz na myśli jakąs diete bądź jej zaryz aby rzeczy w tych podpunktach osiągnać ergo moje pytanie czy jest w tej książce jakaś dieta bądż wskazówki do niej. Chętnie się dowiem jaka jest różnica pomiędzy ćwiczeniami a rodzajem treningu, w tym celu napisze do Ciebie maila przyjmując propozycję z okazji „Dnia Sceptyka” na zasadzie zawarcia męskiej umowy. Uważam, że 22zł czy 29zł to nie jest dużo i jeżeli faktycznie nie jest to poradnik , podobny do tych rzeczy, które wymieniliśmy to chętnie go zakupie i co więcej polece dalej :)

  10. Rafał Sachanowicz

    Maj 5, 2015 at 8:46 pm

    Cześć, staram się odpisywać na wszystkie komentarze, jeśli to możliwe. Czym się różnie od reszty ściem? Tym, że nie staram się ściemniać oraz nie obiecuję zmiany sylwetki czy zdrowia w tydzień. Jednak Twój sceptycyzm mnie nie dziwi, bo jak to nazwałeś, pseudo książek nie brakuje, a może sam do tej grupy należę i nie wiem o tym? :) Nie mi to oceniać. Odnośnie gotowego planu posiłków, to na chwilę obecną czegoś takiego u mnie nie znajdziesz, gdyż nie zgadza się to z moją ideologią. Nie ma jednego planu posiłków, który będzie pasował każdemu. Odnośnie ćwiczeń, to nie pisałem o ćwiczeniach, tylko o rodzaju treningu, a to spora różnica :)

    PS. Ogłaszam dziś dzień sceptyka, wiec odezwij się do mnie na maila i otrzymasz ten poradnik z góry, a jeśli uznasz, że był wartościowy, to wtedy go zakupisz. Będzie to taka nasza męska umowa na słowo. Trzymaj się!

  11. Ciekawy

    Maj 5, 2015 at 7:55 pm

    A i jeszcze zapomniałem dodać. Czy zawarte są również w książce ćwiczenia, któe można wykonywać na siłowni czy tylko te „dwa ćwiczenia, które pownien wykonywać każdy mężczyzna” ?

  12. Ciekawy

    Maj 5, 2015 at 7:54 pm

    Witam. Tego typu podobnych rzeczy jest w sieci całe mnóstwo pseudo poradników, pseudo książek na temat życia, ćwiczeń, diety czy podejścia do biznesu. Oczywiście cena za książke nie jest duża, a w dodatku ustawy o ochronie praw konsumenckich w sieci są coraz lepsze. Natomiast jako, że jestem sceptyczny chciałbym się dowiedzieć oczywiście jeżeli odpisujesz na prawdziwe komentarze czym różni się ta książka od innych ściem, któe są w sieci ? Czy jest zawarta dieta w tej książce na cały tydzień ? Ponieważ doszedłem do końca „opisuje produktu” i nie widziałem aby wyszczegółnione punkty zawierały przepisy na diete dla męźczyzn o której piszesz. To pierwsze takie pytania z głowy. Pytam ponieważ zależy mi na ewentualnym zakupieni ksiązki jeżeli jej zawartość pokrywa się chociaż w części z opisem produktu.

  13. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 27, 2015 at 7:43 pm

    Książki już zakupiłem, także pozostaje wyczekiwać kuriera. Dzięki Panowie.

  14. marcin

    Kwiecień 27, 2015 at 2:13 pm

    Czytałem pierwszą z polecanych pozycji, również polecam.

  15. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 27, 2015 at 9:54 am

    Cześć i dzięki za miłe słowa! Odnośnie bloga mam duże plany, więc raczej nie grozi mu zniknięcie. A teraz czas zapolować na polecone książki, bo wydają się ciekawe :)

  16. Kolejny anonim z rzędu

    Kwiecień 25, 2015 at 6:29 pm

    Witam.
    Będzie bardzo krótko: świetny blog, proszę prowadź go dalej i nie zgłupiej.
    Od siebie jeszcze dodam: polecam poczytać Pawlikowską, „W dżungli podświadomości” oraz „Kody Podświadomości”, pewnie znajdziesz z nią wspólny język. A gdybyś zaczął czytać i nie mógł skończyć podzielę się jeszcze pewnym spostrzeżeniem: im bardziej nie chcesz czytać tej książki, tym bardziej jest ona dla ciebie :)

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *