Męskie Zdrowie

Ile Pić Wody I Po Co (Odkryj Sekrety Niebieskiej Cieczy)

By  | 

ile pić wody

Większość mężczyzn wie, że prawie 70 % ciała stanowi woda. Jednak nie mogę zrozumieć, dlaczego częściej wiemy, ile białka należy spożyć, by budować mięśnie, niż ile pić wody.

Przecież twarde jak stal mięśnie również głównie składają się z wody.

Niestety mnóstwo osób jest odwodnionych, a ich ciała nie pracują na pełnych obrotach. W efekcie ich wygląd oraz samopoczucie również nie osiągną maksymalnych możliwości.

Dlatego nie bądź głupi i doceń ważność wody.

Korzyści Z Picia Wody

Woda jest niezbędna do poprawnego działania całego ciała. Dlatego każda osoba szanująca swoje ciało powinna wiedzieć, ile pić wody dziennie. Tylko ten jeden czynnik sprawi, że będziesz wyglądał i czuł się lepiej. Spójrz tylko na kilka poniższych korzyści.

Źródło motywacji

Już lekkie odwodnienie ciała przekłada się na spadek poziomu energii i siły. Taka sytuacja szybko odbija się na chęci do działania. W tym chęci do podejmowania treningów i dbania o swoje ciało.

„Picie odpowiednich ilości wody, to jak picie motywacji w płynie.”

Wypłukuje toksyny z ciała

Dziś toksyny do ciała dostarczamy na prawie każdym kroku, dlatego potrzebujemy sprawnie działającego mechanizmu, który zajmuje się ich usuwaniem. Właśnie z tego powodu musisz dostarczać sobie odpowiednią ilość wody, która jest niezbędna do tego, by cały proces działał optymalnie. Zasada jest prosta, jeśli woda wchodzi, to coś musi wyjść.

Poprawia stan skóry

Picie odpowiednich ilości wody poprawia wygląd skóry, a to jest bardzo ważne, jeśli chcesz mieć atrakcyjnie prezentujące się mięśnie brzucha. Swoją drogą picie odpowiedniej ilości wody sprawia, że znikają cienie pod oczami, które zawsze szpecą wygląd twarzy.

Picie wody zwiększa metabolizm

Szybszy metabolizm, to spalanie większych ilości kalorii.

Wspomaga działanie układu trawiennego

Ciało potrzebuje wody, by dobrze przerabiać i wydalać jedzenie. Jeśli nie wiesz, ile pić wody, to sprawiasz, że cały ten mechanizm działa mniej sprawnie. W efekcie pojawiają się bóle brzucha, alergie, wstydliwe wzdęcia, wystający brzuch oraz gromadzenie tłuszczu.

Zmniejsza tkankę tłuszczową

Woda pomaga utratę wagę i robi to na wiele sposobów. Zastępuję inne płyny, które po cichu wprowadzają do ciała zbędne kalorie. Wspomaga wydalanie toksyn. Poprawia działanie układu trawiennego oraz sprawia, że zjadasz mniej jedzenia w ciągu dnia.

Typowe Objawy Odwodnienia

Przygotowałem dla Ciebie listę typowych objawów picia zbyt małych ilości wody. Dzięki niej szybko i bez marnowania czasu ocenisz, w jakim stanie jest Twoje ciało.

Suche usta

Uczucie suchości w ustach jest chyba najpopularniejszym objawem odwodnienia. Pamiętaj, jeśli pijesz odpowiednią ilość wody, to nie powinieneś nigdy czuć, że chcę Ci się pić.

Ból głowy

Bardzo często ból głowy jest efektem niedoboru wody. Jeśli dopada Cię ten problem, to zamiast sięgać po proszki. Wpierw spróbuj po prostu wypić szklankę wody.

Zawroty głowy

Jeśli masz wrażenie, że świat zaczyna wirować i nie masz pojęcia, co jest tego przyczyną. Wypij szklankę wody, ponieważ jej niedobór często jest tego przyczyną.

Senność i zmęczenie

Gdy dopada Cię w ciągu dnia senność lub czujesz, że uleciało z Ciebie powietrze, to strzel sobie szklankę wody. Ochota na sen jest jednym ze sposobów ciała na wejście w tryb oszczędzania wody.

Nieprzyjemne wizyty w toalecie

Zbyt mała ilość wody w diecie sprawi, że nadchodzące posiedzenie w kibelku będzie dla Ciebie zwykłym źródłem stresu. Jeśli ciało nie jest odpowiednio nawodnione, to czymś normalnym są zaparcia oraz bolesne wypróżnianie.

Ile Pić Wody Dziennie

Jeśli nie wiesz, ile powinieneś pić w ciągu dnia, to zapewne pijesz zbyt mało.

Widzisz, większość ludzi sięga po wodę tylko, gdy odczuwa pragnienie. Niestety takie zachowanie nie jest najlepszym z możliwych. Jego efektem jest opróżnianie około dwóch, trzech szklanek wody dziennie, a to zdecydowanie za mało.

Pamiętaj! Sygnał pragnienia jest wysyłany, gdy ciało jest już w jakimś stopniu odwodnione. Dlatego staraj się zawsze pić na zapas, by takie uczucie nigdy się nie pojawiało.

Dziennie zapotrzebowanie na wodę nie jest jakąś stałą wartością. Jeśli zaczniesz szukać odpowiedzi na pytanie „ile pić wody dziennie”. Zobaczysz, że rozrzut jest całkiem spory. Do tego zmienia się on zależnie od stylu życia. Osoba spędzająca cały dzień na tyłku potrzebuje mniej wody niż osoba aktywna. Jest to chyba oczywiste dla wszystkich.

Generalnie jako wyjściową wartość do dalszych testów możemy przyjąć przedział od półtora do dwóch litrów wody dziennie.

Jeśli żyłeś jak większość ludzi, to taka ilość może wydać wielka. Jednak w praktyce nie ma większego problemu, by zadbać o takie zapotrzebowanie.

Swoją drogą na początku warto ustawić w telefonie przypomnienie mówiące, że czas sięgnąć po porcję wody. Ten efekt możesz również osiągnąć, jeśli w miejscach, w których zazwyczaj przebywasz, postawisz szklanki lub karteczki przypominające o wypiciu wody.

Jako ciekawostkę dodam, że część wody ciało pozyskuje również z jedzenia. Szczególnie dobrym źródłem wody są tutaj warzywa oraz owoce.

Czy wodę można przedawkować

Tak jest to możliwe, ale są to rzadkie przypadki i raczej nie musisz się tym martwić. Po prostu nie spożywaj w krótkim czasie wielkich ilości wody, ponieważ w ten sposób możesz zachwiać równowagę między wodą i sodem.

Największe szanse na doprowadzenie się do wspomnianego stanu mają osoby, które biegają długie dystanse w ciężkich warunkach.

Skoro już jesteśmy przy treningach i nawadnianiu, to chcę zaznaczyć, że wcale nie musisz sięgać po cudowne napoje, które mają na celu uzupełnienie elektrolitów i przy okazji ładują w Ciebie cukier. Wystarczy szklanka wody z połową łyżeczki soli i sprawa załatwiona.

Najlepsze źródło wody

Musisz wiedzieć, że nie wszystkie płyny nawadniają tak samo. Przykładowo napoje gazowane, słodzone soki, herbata czy kawa nie są tak skuteczne w nawadnianiu ciała jak zwykła woda. Z kolei takie płyny jak alkohol mają zdolność do odwadniania ciała. Dlatego warto ograniczyć go do minimum. Nie mówiąc już o tym, że przynosi on wiele innych szkodliwych efektów. Na pewno nie raz przekonałeś się o tym na własnej skórze.

Rób to z głową

Spożycie wody należy rozłożyć w ciągu dnia. Nie może dojść do sytuacji, w której przez cały dzień nic nie pijesz, a później próbujesz nadrobić wypijając ogromną ilość przy jednym podejściu. Swoją drogą regularne picie wody przez cały dzień eliminuje występowanie fałszywego głodu, który tak naprawdę jest tylko pragnieniem wody.

Podsumowanie

Poznałeś odpowiedź na pytanie ile pić wody. Ja swoje zadanie wykonałem. Teraz Ty wykonaj swoje i wprowadź powyższe informacje do życia. Tylko wtedy odczujesz realne wyniki.

Jeśli zaś chciałbyś pójść krok dalej w dbaniu o swój wygląd i zdrowie, to koniecznie zapoznaj się z tym wpisem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *