Dieta Dla Mężczyzn

Jak Obniżyć Cholesterol I Czy Faktycznie Musisz To Robić?

By  | 

jak obniżyć cholesterol

Zdrowa Porcja Wiedzy Dla Wszystkich Zainteresowanych Cholesterolem

Trzymasz w rękach wyniki swoich badań krwi.

Z zaniepokojeniem dostrzegasz, że cholesterol całkowity dobija do granicznej wartości 200 mg/dL.

Czyżbyś był na dobrej drodze do ataku serca?

Niekoniecznie…

Widzisz, prawda jest taka, że sam cholesterol całkowity nie mówi zbyt wiele. Na jego podstawie nie da się wywnioskować jaki masz poziom „złego” cholesterolu, jaki „dobrego”, a jaki trójglicerydów.

Dopiero bardzo wysokie wyniki powyżej 240 mg/dL sugerują, że coś jest na rzeczy.

Patrząc na statystyki ze 164 krajów (źródło: http://perfecthealthdiet.com), przedstawiające zależność między poziomem cholesterolu i umieralnością widzimy, że optymalne wartości oscylują w przedziale 200 – 240 mg/dL.

Trochę więcej, niż ogólnie przyjęte wartości prawda?

Wychodzi na to, że osoby z wysokim cholesterolem zwyczajnie żyją dłużej!

Dużo Ważniejsze Są Proporcje

Oczywiście nie jestem lekarzem i są to tylko orientacyjne wartości. Jednak na ich podstawie można w pewnym stopniu określić, w jakim punkcie jesteś i czy nie nadszedł czas, by pomyśleć jak obniżyć cholesterol.

HDL/cholesterol całkowity – stosunek powinien być powyżej 0,24.

trójglicerydy/HDL – stosunek idealnie około 1 lub mniej.

Często też można trafić na informacje, że optymalny poziom LDL wynosi mniej niż 100 mg/dL. Jednak w rzeczywistości nie ma żadnych badań dowodzących, że zejście poniżej tego poziomu jest dobre dla zdrowia.

Do tego większość lekarzy odpowiedzialnych za ustalenie tego „zdrowego” poziomu miała korzyści majątkowe pochodzące od producentów leków obniżających cholesterol.

Przypadek? Nie sądzę…

Jak Obniżyć Cholesterol

Tak naprawdę tylko znikoma ilość ludzi potrzebuje leków na obniżenie cholesterolu. Nie mówiąc już o wątpliwościach na temat ich faktycznego działania.

W razie potrzeby lepiej poznaj metody, które wiedzą, jak obniżyć cholesterol naturalnie i bezpiecznie.

  • Zadbaj o regularne spożywanie tłuszczy omega-3, które znajdziesz w rybach oraz orzechach włoskich. Jeśli bardzo chcesz sięgnąć po suplementy, to wybierz olej z kryla.
  • Staraj się maksymalnie ograniczyć spożycie ziaren i cukrów. W tym miejscu zaznaczam, żebyś nie robił tego przez eliminacją z diety owoców.
  • Unikaj słodzonych napojów. Głównym płynem spożywanym w życiu powinna być zwykła woda. Oczywiście raz na jakiś czas możemy dla zdrowia psychicznego zaszaleć z czymś innym.
  • Jedz czosnek. Nie tylko obniża on cholesterol, ale zmniejsza ciśnienie krwi i poprawia jakość erekcji.
  • Włącz do diety oliwę z oliwek, olej kokosowy, awokado, orzechy czy jaja (polecam jaja na miękko).
  • Trening HIIT sprawia, że w ciele lepiej krąży krew wraz z ze wszystkimi składnikami, które przykładowo odpowiadają za odporność ciała. W efekcie rosną nasze szanse na zwalczanie różnych chorób, zanim zdążą się rozwinąć. HIIT zwiększa również poziom HDL („dobrego” cholesterolu), a  przy okazji wpływa pozytywnie na zaburzenie erekcji wynikające z nadciśnienia.
  • Włącz do swojego życia więcej ruchu. Suma małych zmian potrafi dać wielki efekt. Spacer przyniesie wiele korzyści szczególnie, jeśli nie należysz do zbyt aktywnych. Możesz także wybierać schody zamiast windy – użyj swojej wyobraźni. Zawsze można coś poprawić.
  • Zrzucenie nawet kilku kilogramów potrafi pozytywnie wpłynąć na poziom cholesterolu.
  • Ogranicz ilość wypalanych papierosów i picia dużych ilości alkoholu.
  • Stres psychiczny zwiększa cholesterol. Trochę informacji na temat stresu znajdziesz tutaj.

Sam widzisz, że sposobów mówiących, jak obniżyć cholesterol jest wiele. Wystarczy odrobina chęci, a na pewno poradzisz sobie z tym problemem.

Powodzenia!

(NOTKA: Zastanawiasz się, jakie produkty powinieneś wybierać, by jeść jak mężczyzna? Pobierz gotową listę zakupów. Przestań rozmyślać i zacznij działać! Pobierz Tutaj )

dieta dla mężczyzn

5 Comments

  1. OtyliaHERDA

    Październik 24, 2015 at 10:46 pm

    ISTNIEJĄ DWA POWODY OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWAGI / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIA / CHORÓB SERCA U LUDZI: ♥♥♥♥♥

    1. Wysoki poziom cukru we krwi, czyli mąka i cukier spożywczy, a zatem (niezdrowe dla człowieka):
    WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.

    2. Zbyt duże spożycie tłuszczów, mamy więc klasyfikację:
    INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

    3. Puenta to tabele:
    IŻ PRODUKTU.

    P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

    4. Prozdrowotne w diecie są (energetyczne) tzw:
    NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.
    ODPAROWANE WĘGLOWODANY TJ. DO STRUKTURY C.

  2. Rafał Sachanowicz

    Sierpień 11, 2014 at 5:05 am

    A jeśli nie powie, że wynik cholesterolu jest ok? ;) Nie warto bawić się we wróżkę i martwić na zapas. Rzadko się sprawdza to, co nam umysł podpowiada. Osobiście za jakiś czas bym wybrał się zrobić badania krwi w innym punkcie, by mieć porównanie i przy okazji zobaczyć, w którą stronę wszystko idzie. Wtedy bym podjął decyzję o wizycie o lekarza. PS. Ten górny zakres normalnego kortyzolu jest jakiś niski – zawsze spotykałem wyższe wartości, ale to tylko taka mała uwaga.

  3. Rosinsky

    Sierpień 10, 2014 at 4:40 pm

    Dzięki :) Tak jak Ci pisałem, cholesterol całkowity mam 148 mg/l. Niestety nie robiłem HDL, LDL, trójglicerydów. Badalem też TSH – wyszło 2,5. Z wątroby badam: ALAT, ASPAT, bilirubina zawsze w normie. Testosteron 5,33 ng/ml norma 2,8 – 8,0. Kortyzol 586,8 nmol/l , norma rano: 171 – 536. Hmm iść z tym do lekarza ? A jeśli mi powie, że taki wynik cholesterolu jest ok ?

  4. Rafał Sachanowicz

    Sierpień 10, 2014 at 7:12 am

    Przyczyn może być wiele. Może na to wpływać bycie na diecie typu wegańska, wegetariańska. Mogą to również być problemy z tarczycą, nadnerczami lub wątrobą. Sądzę, że lepiej poznać u lekarza przyczyny problemu, niż próbować leczyć ten temat na własną rękę. Zdrowie mamy jedno, więc warto je szanować.

  5. Rosinsky

    Sierpień 9, 2014 at 7:41 pm

    A jak podwyższyć cholesterol? Gdzie szukać przyczyny niskiego cholesterolu całkowitego?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *