Wszystko O Testosteronie

Jak Zwiększyć DHT Dla Poprawy Libido I Nie Tylko…

By  | 

jak zwiększyć DHT

Jak Zwiększyć DHT – Praktyczne Wskazówki

Jeśli uważnie śledzisz mojego bloga, to wiesz, czym jest DHT i dlaczego jest cholernie ważny dla wszystkich mężczyzn.

Z kolei dziś chcę pokazać kilka metod na jego zwiększenie, byś mógł cieszyć się lepszym zdrowiem.

Kreatyna I DHT

Jeśli ktoś szukał suplementów na poprawę wyglądu, to zapewne spotkał się z kreatyną. Specyfik ten pomaga w budowaniu mięśni oraz zwiększaniu wytrzymałości czy siły ciała. Jednak niewiele osób wie, że kreatyna potrafi również znacznie zwiększyć poziom DHT.

W jednym z badań, które było przeprowadzone na zawodowych graczach rugby, uzyskano bardzo ciekawe efekty. Eksperyment polegał na podawaniu przez siedem dni 25 g kreatyny (tzw. faza ładowania), a następnie przez kolejne czternaście dni 5 g kreatyny (tzw. faza podtrzymująca).

Rezultaty?

Poziom testosteronu nie uległ większym zmianom, za to poziom DHT po pierwszych 7 dniach skoczył aż o 56 %, a w okresie podtrzymującej dawki był zwiększony o 40 % powyżej standardowej wartości.

Jeśli chcesz przetestować ten pomysł, to warto wiedzieć, że możesz zażywać kreatynę bez fazy ładowania. Taki schemat jest jej zażywania jest obecnie bardzo popularny, a do tego może wielu osobom oszczędzić problemów żołądkowych.

Jako ciekawostkę dodam, że kreatyna naturalnie występuję w czerwonym mięsie. Zapewne dlatego kulturyści z poprzednich pokoleń tak bardzo wielbili ten typ mięsa.

Zwiększ Poziom Testosteronu

Najlepsze metody znajdziesz w tym poradniku.

Dla leniuchów zaś dorzucę kilka wskazówek od ręki.

Zwiększ spożycie tłuszczu

Spożywaj „dobre” tłuszcze: tłuszcze z awokado, kokosów, oliwy z oliwek, bekonu, smalcu, masła itd.

Unikaj „złych” tłuszczy: typu margaryna czy przetworzone oleje roślinne.

Błonnik

Jeśli dbasz o dostarczanie do swojej diety błonnika, to uważaj, by dziennie nie przekraczać dawki 20 g. Okazuje się, że duże ilości błonnika powodują spory spadek testosteronu i DHT.

Węglowodany

Jeśli jesteś kiepsko wyedukowany w temacie diety, to pewnie wierzysz, że węglowodany są niezdrowe. Jednak prawda jest wręcz przeciwna.

Węglowodany są potrzebne, a ich nadmierne obcięcie powoduje spadek testosteronu. Dla większości osób dobrymi proporcjami „wyjściowymi” między białkiem i węglowodanami będzie stosunek 1:2.

Wskazówki treningowe

Musisz wiedzieć, że są lepsze i gorsze ćwiczenia.

Lubimy: sprinty, treningi interwałowe, treningi siłowe, ćwiczenia działającego na duże ilości mięśni, duże ciężary z małą ilością powtórzeń i duże ilości odpoczynku.

Z tym lepiej nie przesadzać: długie treningi cardio, treningi wytrzymałościowe czy maratony.

Czego Unikać

Olej z pierwiosnka – pewnie zbyt wielu mężczyzn nie zażywa tego specyfiku, ale wolę mieć pewność. Olej tego typu obniża konwersję testosteronu w DHT oraz ma działanie estrogenne.

Olej lniany – ten typ oleju nie tylko działa jako bloker DHT, ale również zwiększa poziom prolaktyny.

Saw palmetto – popularny składnik szamponów, odżywek i suplementów przeciwko wypadaniu włosów. Działa poprzez blokowanie enzymu zmieniającego testosteron w DHT.

Finasteryd – ten lek jest tak fajny, że zasłużył u mnie na oddzielny wpis.

Kozieradka pospolita – popularne zioło, które niestety obniża DHT.

Pozbądź Się Nadmiaru Tkanki Tłuszczowej

Tłuszcz (ten zmagazynowany w ciele) jest istnym zabójcą układu hormonalnego. Zwiększa poziom żeńskich hormonów, zwiększa poziom kortyzolu za sprawą stresu oksydacyjnego oraz oczywiście obniża poziom testosteronu. Jednak na tym nie koniec. Nadmiar tkanki tłuszczowej potrafi nawet neutralizować DHT zamieniając go inny mniej aktywny związek.

PS. Jeśli chcesz poznać więcej sposobów, które pomogą Ci zwiększyć libido i pozbyć się nadmiaru tłuszczu, to zainteresuj się tym tematem.

12 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 24, 2016 at 3:27 pm

    Witam, w najbliższym czasie raczej nie planuję pisać o łysieniu (w kilku wpisach już poruszałem ten temat). W kolejce czeka wiele innych tematów, a do tego wydaje mi się, że pisząc o łysieniu nie byłbym zbyt obiektywny z przyczyn oczywistych :)

  2. andrut

    Kwiecień 21, 2016 at 8:28 pm

    Witam. Niesty zajadałem się Saw Palmetto gdyż naczytałem się że hamuje proces wypadania czy też osłabiania cebulek włosów.
    Czy dałbyś radę zredagować artykuł o przerzedzaniu się męskich fryzur?

  3. Rafał Sachanowicz

    Marzec 18, 2016 at 8:10 pm

    Hej, osobiście nic nie doradzę, bo nie siedzę w świecie odżywek, ale może ktoś z czytelników coś podrzuci. Pozdro!

  4. Janek29

    Marzec 13, 2016 at 7:48 pm

    Cześć.
    Po przeczytaniu tego wątku, nabrałem chęci na wcielenie się z „zawodowego gracza rugby” i przetestowaniu na własnej skórze, terapii z kreatyną aby zwiększyć poziom DHT. Spróbuję opcję z fazą podtrzymującą, po 5 g kreatyny dziennie.

    Mam natomiast pytanie, żeby nie faszerować się czerwonym mięsem, gdzie znajdę dobrą kreatynę? Po wygooglowaniu od razu wyskakują propozycje dla KOKSÓW :D A ja, na sam widok loga firmy „olipm” dostaje rozwolnienia.

    Czy w normalnej aptece można coś takiego dostać?

  5. Rafał Sachanowicz

    Styczeń 29, 2016 at 7:43 pm

    Widzisz, jakbyś zgłębił temat DHT, to wiedziałbyś, że brakuje Ci wiedzy w tym temacie…
    Dla przyszłych czytelników podaję skrót:
    Wpływ DHT na włosy: https://samiec.pl/blog/czy-nadmiar-testosteronu-powoduje-lysienie/
    Wpływ DHT na zdrowie prostaty: https://samiec.pl/blog/dihydrotestosteron-esencja-meskosci/
    PS. Więcej pokory życzę, bo zapewne brak tej cechy wpływa na Twoje otoczenie.

  6. arci

    Styczeń 29, 2016 at 1:08 pm

    podnies poziom dht to zaczna wypadac ci włosy a prostate bedziesz miał jak piłke lekarska zycze powodzenia.co za bzdury tu pisza

  7. Rafał Sachanowicz

    Październik 29, 2015 at 8:55 am

    Jeśli chodzi o siemię lniane, to często cytowane jest badanie (jak pamiętam wykonane w Azji), które wykazało jego negatywny wpływ na DHT.
    Znajdziesz też kilka badań pokazujących spadek testosteronu np.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2752973/
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11445478
    (Jednak warto zwrócić uwagę, że w drugim eksperymencie nastąpiła również redukcja tłuszczów w diecie).
    Chociaż tego typu informacji nie ma wiele, to siemię i tak uzyskało łatkę leku na słabe włosy za sprawą redukcji męskich hormonów. Dodatkowo wykazuje ono lekkie działanie estrogenne.
    Jak widzisz, coś może być na rzeczy, ale z drugiej strony nie myśl, że siemię zmieni Cię w kobietę :) Dlatego jak zawsze pozostaje obserwacja własnego ciała i umiar w ewentualnym spożyciu tego ziarenka.

  8. Piotr

    Październik 29, 2015 at 8:01 am

    Cześć,
    Dzięki za artykuł. Piszesz, że olej lniany jest nie wskazany.
    A inne formy lnu, np. zmielony?

  9. Rafał Sachanowicz

    Maj 23, 2015 at 9:14 am

    Pisałem w tekście, że nie warto przekraczać dużych dawek błonnika dostarczanego z jedzeniem, ale nie trafiłem na żadne badania sprawdzające wpływ wspomnianego przez Ciebie ty[u błonnika na testosteron. Jeśli nie będziesz pochłaniał jego ogromnych ilości, to powinno być ok, a najlepiej obserwuj swoje ciało i samopoczucie. Niech te dwa czynniki będą wyznacznikiem tego, czy idziesz w dobrą stronę.

  10. beniuu

    Maj 22, 2015 at 10:34 pm

    Czy tak zwany błonnik witalny(babka jajowata i babka płesznik) mogą powodować obniżenie testosteronu ? i czy sądzi pan że mogą być odpowiednie dla mężczyzn ?

  11. Rafał Sachanowicz

    Październik 26, 2014 at 11:17 am

    Dzięki :) Faktycznie mężczyźni znajdą dla siebie dużo ciekawsze oleje. Osobiście nawet nie korzystałem z niego i nie wiem, jak smakuje.

  12. Azer

    Październik 24, 2014 at 9:54 pm

    Świetny art :) że olej lniany zwiększa poziom prolaktyny to nie wiedziałem, tak czy siak to kiepski tłuszcz.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *