Wszystko O Testosteronie

Jak Zwiększyć Testosteron (Bez Siłowni I Odżywek)

By  | 

jak zwiększyć testosteron

Jak Zwiększyć Testosteron Przez Odpowiedni Trening

Istnieje wiele obszarów życia, w których możemy dokonać zmian, by podnieść testosteron, a w efekcie cieszyć się większą ilością energii, bardziej atrakcyjnym ciałem oraz świetną kondycją w łóżku. Jednym z takich obszarów są ćwiczenia fizyczne.

Niestety wiele osób ma na nie „uczulenie” – ich strata. Jednak wiem, że istnieje grupa ludzi, którzy chętnie dbają o swoją kondycję fizyczną, ponieważ wiedzą, że przekłada się to pozytywnie również na inne obszary życia. Właśnie dla nich jest poświęcony ten wpis.

Testosteron I Trening Siłowy

Ciężkie i intensywne ćwiczenia doskonale wiedzą, jak zwiększyć testosteron pływający w ciele. W tym celu należy skupić się na ćwiczeniach, które angażują jak największą ilość mięśni. Doskonałym przykładem są przysiady ze sztangą lub martwy ciąg. Generalnie idziemy w mniejszą ilość powtórzeń z większym ciężarem. Trening ma być krótki i skuteczny.

Osobiście uwielbiam uwielbiam kalistenikę – nie muszę marnować czasu na dojazdy do siłowni, mam do dyspozycji masę ćwiczeń, które mogę wykonać prawie wszędzie i zmusić do działania całe ciało. Jeśli ktoś uważa, że ćwiczenia z obciążeniem ciała nie są w stanie dać odpowiednio dużego wycisku, to polecam ruszenie tyłka i sprawdzenie ich w praktyce.

Przedstawiam moim zdaniem najbardziej cenne ćwiczenia: podciąganie, pompki, przysiady. Wariacji tych ćwiczeń istnieje masa i niezależnie od formy znajdziesz coś dla siebie. Ktoś może się przyczepić, że nie wymieniłem martwego ciągu. Racja jest to bardzo cenne ćwiczenie, ale nie sposób wykonać je wszędzie. Pewną alternatywą dla niego jest wykonywanie tak zwanych mostków. Chociaż nie są one już tak skuteczne w temacie zwiększania pływających w ciele anabolicznych hormonów.

Testosteron I Trening HIIT

Dynamiczne sprinty również wiedzą, jak zwiększyć testosteron. Kilka serii z małymi przerwami doskonale wpłynie na Twoje ciało. Zamiast biegu, możesz wybrać również rower czy skakankę. Najlepiej wykonać ten rodzaj ćwiczeń wykonać zaraz po treningu siłowym. Unikaj długich ćwiczeń aerobowych, gdyż wykazano, że wpływają negatywnie na testosteron.

Testosteron I Przetrenowanie

Jak już jesteśmy przy treningu, to muszę zaznaczyć, że żadna skrajność nie jest dobra dla testosteronu (brak ruchu obniża testosteron, ale nadmiar ćwiczeń jest tak samo szkodliwy dla tego hormonu).

Jeśli mocno trenujesz, to równie mocno musisz odpoczywać. Inaczej możesz liczyć na spadek testosteronu nawet rzędu czterdziestu procent według badaczy z Uniwersytetu Karoliny Północnej.

Możesz spodziewać się również problemów ze snem, rozdrażnieniem i ogólnym poczuciem ciągłego zmęczenia.

Szybkie I Skuteczne Ćwiczenie

Na koniec chcę Ci pokazać proste ćwiczenie, które nie tylko „rozrusza” Twój układ hormonalny na kilka godzin, ale również rozbudzi całe ciało (świetna sprawa, gdy dopada Cię senność).

Ćwiczenie jest bardzo proste. Wystarczy wykonać dziesięć, dwadzieścia intensywnych wyskoków z pozycji klęczącej.

Robisz maksymalny przysiad i dynamicznie wyskakujesz w górę (rękami starasz się dotknąć nieba). Ćwiczenie jest skuteczne, ponieważ zmusza do działania dużą ilość mięśni, a w tym największe mięśnie ciała znajdujące się w nogach. To właśnie ich trening w wielkim stopniu pobudza krążenie anabolicznych hormonów.

Na koniec proponuję jeszcze krótkie video dotyczące całego tematu.

PS. Jeśli chcesz więcej wiedzy, która powie Ci jak zwiększyć testosteron, koniecznie zajrzyj tutaj i pobierz swoją kopię poradnika.

7 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Luty 5, 2015 at 10:46 pm

    Takie objawy jak wymieniasz, dotyczą osób w okresie dojrzewania (burza hormonów) czy stosujących sztuczne metody podnoszenia testosteronu (HRT). Obecnie mnóstwo mężczyzn ma testosteron poniżej normy, a wszelkie naturalne metody jego podnoszenia mają przywrócić go do normy i nie stanowią żadnego zagrożenia, więc proszę nie strasz niepotrzebnie moich czytelników, bo tylko robisz im krzywdę ;)

  2. podciąganie

    Luty 5, 2015 at 12:28 pm

    Wszystko fajnie. Testosteron nasz hormon. Tylko on wcale nie wpływa tak dobroczynnie.
    Więcej syfów, bardziej owłosione ciało, czy większa potliwość. To tylko niektóre „negatywne” efekty. Ale wiadomo. Jest on potrzebny żeby mężczyzna był mężczyzną.

  3. Azer

    Sierpień 2, 2014 at 7:19 pm

    Dobrze podsumowałeś :) Masz jak w banku, że będę tutaj zaglądał i pisał !

  4. Rafał Sachanowicz

    Sierpień 2, 2014 at 4:51 pm

    Tak mnie ciekawi, czy nie mamy tutaj sytuacji typu – co było pierwsze, jajko czy kura. Czy feminizm jest odpowiedzią na upadek męskości, a może upadek męskości jest wynikiem feminizmu? Na szczęście coraz więcej mężczyzn zaczyna interesować się tym faktem, więc może jeszcze doczekamy się kiedyś męskiej rewolucji. Gorzej jeśli ktoś męskość utożsamia z ładnym panem, który jest umieszczany na okładkach „męskich” czasopism lub właśnie przerostem mięśni, które często nie idą w parze z prawdziwą siłą. Najważniejsze by mężczyzna czuł się i wyglądał zdrowo. Dzięki również za podzielenie się ciekawym artykułem.

    Tutaj dorzucam kilka swoich przemyśleń na ten temat.

  5. Rafał Sachanowicz

    Sierpień 2, 2014 at 4:24 pm

    Hej dzięki za ciepłe słowa :) Fajnie, że tak intensywnie dbasz o siebie – życzę wytrwałości. Unoszenie nóg w zwisie faktycznie świetnie rozpala mięśnie brzucha. Polecam w tym przypadku zadbać o odpowiednie rozciąganie nóg, ponieważ mocno odbija się to na poprawnym wykonywaniu tego ćwiczenia. Dobrze rozciągnięte nogi przydarzą się również w przysiadach na jednej nodze. Odnośnie boosterów masz rację – większość to strata kasy. Część z nich co prawda poprawia libido, ale nie można tego od razu wiązać z podniesieniem poziomu testosteronu. Regularne korzystanie z energetyków jest dla mnie totalnie niezrozumiałe. Przecież to bezczelne zamykanie oczu na problem, jakim zazwyczaj jest zachwianie równowagi między parasympatycznym i sympatycznym układem nerwowym. Dużo lepiej przeznaczyć pieniądze na cynk czy bakterie, które poprawią stan jelit. Świat przypraw również jest często ignorowany, a szkoda. Jak napisałeś – tani cynamon sprawi, że poprawi się odpowiedź insulinowa ciała. Kakao czy kurkuma również są warte zainteresowani z racji swoich korzystnych efektów. Dieta, dieta i jeszcze raz dieta – nie jakieś suplementy i jedzenie w proszku. Korzystajmy z natury póki możemy, bo moje dzieci to chyba będą już jadły ryż w proszku i kurczaka w spreju ;)

  6. Azer

    Sierpień 2, 2014 at 9:16 am

    Świetny artykuł , świetny blog :) Ja dodam od siebie, że na siłowni ćwiczę 2 x w tygodniu dojeżdżając na nią rowerem, a kolejne 2 x w tygodniu ćwiczę na drążku, podciąganie, pompki na poręczach, BRZUCH ! Wszyscy którzy chcą mieć dobrze rozwinięte mięśnie brzucha polecam ćwiczenia na drążku np unoszenie kolan/nóg w zwisie. A po treningu czy to siłowym czy np sprintów polecam solidne rozciąganie :) z odzywek zdecydowanie odradzam boostery testosteronu – strata siana. Podobnie wszelkie pobudzacze i nie działające HMB i inne chwyty marketingowe, Natomiast polecam niektóre minerały (magnez), witaminy B kompleks apteczne za grosze, probiotyki oraz środki na poprawę wrażliwości insulinowej (chrom, ALA, tauryna, cynamon) niektóre przyprawy np imbir, kurkuma, cynamon itp itd co kto lubi :) dużo warzyw, tłuszcze zwierzęce , wartościowe białko, węgle złożone i jazda :) Pozdrawiam wszystkich czytających tego bloga ! Kawał dobrej roboty :)

  7. Marcin

    Sierpień 1, 2014 at 7:45 pm

    Wg mnie ten zwrot współczesnych mężczyzn w poznanie prawdziwej męskości jest odpowiedzią na postępujący feminizm. Kobiety zaczęły stawać się niezależne toteż mają coraz to większe wymagania co do mężczyzn, często jest to obraz wyidealizowany. Budowanie masy mięśniowej, jak największej masy mięśniowej jest stereotypem, mitem zmiany chłopca w prawdziwego samca alfa. Kobieta nie jest już tak uległa jak dawniej więc mężczyzna ma w umyśle zakodowane że trzeba nad nią zapanować. Nie jest ważne ile cm mamy w bicepsie czy w klacie. Troska o to to krok od bigoreksji. Jeśli możemy nosić wodę w wiadrach, rąbać drewno, grać z dziećmi w piłkę nożną, itp. to nic nie musimy zmieniać no chyba że nie mieścimy się w normie i jesteśmy albo zbyt przesadnie chudzi lub grubi.

    By zachować zdrowie psychiczne warto przeczytać ten artykuł.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *