Dieta Dla Mężczyzn

Jedzenie Jajek (7 Mocnych Korzyści)

By  | 

jedzenie jajek

Jajka możemy śmiało zaliczyć do super żywności. Niestety jakiś czas temu za sprawą „specjalistów” od żywienia trochę im się oberwało.

Głównym powodem tego był cholesterol, którego są świetnym źródłem.

Cholesterolowy mit poruszałem tutaj i  nie będę ponownie o nim pisał.

Dziś zaś podam trochę powodów, dla których jedzenie jajek powinno być obowiązkiem każdego mężczyzny.

Po pierwsze

Jaja mają moc, która jest w stanie zamienić komórkę w żyjącego kurczaka. W efekcie zawierają one całe spektrum witamin i minerałów. Spójrz tylko na poniższą listę.

  • Witamina A
  • Witamina B2
  • Witamina B5
  • Witamina B6
  • Witamina B12
  • Witamina D
  • Witamina K
  • Witamina E
  • Kwas foliowy
  • Fosfor
  • Selen
  • Wapń
  • Cynk
  • Jodyna

Taki zestaw robi wrażenie. Co najlepsze część tych składników pozytywnie odbija się na poziomie testosteronu. Jako ciekawostkę dodam, że na rynku dostępne są jajka wzbogacane kwasami omega-3.

Po drugie

Jedzenie jajek dostarcza ciału cholinę, w którą są one bogate. Jest to o tyle ważne, że masa ludzi ma jej niedobór. Cholina to nie tylko lepiej działający mózg, ale również bardziej skuteczne usuwanie żeńskich hormonów z ciała. Dzieje się to za sprawą procesu zwanego metylacją.

Po trzecie

Jaja są jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym źródłem białka. Jajka dostarczają aminokwasów, których organizm sam nie potrafi wytworzyć i do tego otrzymujemy je w odpowiednich proporcjach.

Po czwarte

Jaja mają wysoką zawartość antyoksydantów o nazwie luteina i zeaksantyna, które doskonale chronią oczy przed takimi chorobami jak zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej. Zawarta w nich witamina A również odgrywa swoją rolę w pozytywnym działaniu na narząd wzroku.

Po piąte

Jajka doskonale sycą i mogą stanowić fajny poręczny posiłek. Dodatkowo jest to świetny element diety dla osób, które chcą kontrolować swój głód, by szybko zrzucać zbędne kilogramy i nie podjadać.

Po szóste

Po szóste są bogate w cholesterol i nie jest to wada, ale zaleta. Cholesterol jest budulcem niezbędnym do produkcji testosteronu.

Po siódme

Porcja nasyconych tłuszczy pomaga osiągnąć optymalny poziomu testosteronu pływającego w ciele.

Sam widzisz, że jedzenie jajek jest niczym dostarczanie ciału cegiełek, które pomagają zbudować silne, zdrowe i męskie ciało.

PS. Jeśli chcesz poznać więcej wartościowej wiedzy, która pozwoli Twojemu ciało rozwinąć swój potencjał, to pierwszym krokiem powinna być moja lista męskiej żywności.

dieta dla mężczyzn

11 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Luty 19, 2016 at 10:07 pm

    No tak chodziło mi o to, że istnieją jaja bogate w omega 3. Chwała za to, że jeszcze do jaj nam nic nie wstrzykują ;)

  2. Michał

    Luty 18, 2016 at 9:31 pm

    Jajka nie są wzbogacane w omega 3… Jeżeli kury są karmione siemieniem lnianym to wtedy jajca zawierają omega 3… taka różnica. Na szczęście nikt cienką igłą ich nie szprycuje ;P.

  3. Rafał Sachanowicz

    Grudzień 18, 2015 at 3:37 pm

    Dzięki za info. Chyba w dniu pisania tekstu miałem niedobór selenu :) Jeśli chodzi o żelazo, to jajka nie są jego zbyt dobrym źródłem (słaba przyswajalność).

  4. Ania

    Grudzień 16, 2015 at 10:39 pm

    Dwa razy selen, a zelazo?

  5. Azer

    Wrzesień 8, 2014 at 5:59 pm

    No tak, przecież to logiczne :) dzięki !

  6. Rafał Sachanowicz

    Wrzesień 8, 2014 at 6:33 pm

    Nie ma sprawy:)

  7. Rafał Sachanowicz

    Wrzesień 8, 2014 at 12:56 pm

    Cholesterol podobnie jak tłuszcz ulega utlenianiu pod wpływem wysokiej temperatury. W jajku cholesterol jest zawarty w żółtku, dlatego w przypadku jajka na miękko żółtko otrzymuje mniejszą dawkę temperatury, niż w podczas przygotowywania jajecznicy lub jajka na twardo.

  8. Azer

    Wrzesień 8, 2014 at 8:46 am

    A na czym polega utlenianie cholesterolu w przypadku spożywania jajecznicy ? :)

  9. Adrian

    Wrzesień 6, 2014 at 11:30 am

    Dzięki, dobrze wiedzieć :)

  10. Rafał Sachanowicz

    Wrzesień 6, 2014 at 9:28 am

    Zdecydowanym królem jest w tym temacie jest jajko na miękko. Także zegarek w rękę i do dzieła :) Jajko na twardo jest trudniejsze do strawienia, a jajecznica powoduje utlenianie cholesterolu.

  11. Adrian

    Wrzesień 5, 2014 at 12:48 pm

    W jakiej formie najlepiej je spożywać? Jajecznica, na twardo czy jak? Kiedy najmniej tracą wartości odżywczych

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *