Trening Dla Mężczyzn

Kalistenika – Super Sylwetka Bez Siłowni?

By  | 
kalistenika

Foto: Daniel Kaiser

Czym Jest Kalistenika I Jak Może Ci Pomóc

Kalistenika jest doskonałą alternatywą dla siłowni. Szczególnie polecam ją zabieganym ludziom, którzy nie mają czasu lub pieniędzy, by chodzić na siłownię.

Jedną z największych szkód dla męskości, była moim zdaniem rezygnacja z przymusowego odbywania służby wojskowej.

W efekcie coraz więcej mężczyzn ma strasznie słabą formę fizyczną.

Osobiście uważam, że szanujący się mężczyzna powinien posiadać podstawową, funkcjonalną siłę. Każdy powinien być w stanie odkręcić słoik, przesunąć  wielką szafę czy przepchnąć na pobocze zepsuty samochód.

Doskonale sprawdza się w tym miejscu kalistenika, która jest po prostu formą ćwiczeń siłowych z użyciem własnego ciała.

Wystarczy zwykły drążek w futrynie i już możesz zacząć rozwijać fizyczne możliwości swojego ciała.

Nie wiesz od czego zacząć?

Wybrałem dla Ciebie trzy ćwiczenia, które angażują możliwie największa ilość mięśni do pracy i sprawiają, że w ciele zaczyna pływać więcej męskich hormonów. Dodatkowo aktywizują one Twój układ krwionośny, co wpływa pozytywnie na serce.

Oto trzy ćwiczenia, które powinien wykonywać każdy mężczyzna:

1) Podciąganie na drążku – jeśli nie masz drążka w domu, to powinieneś się wstydzić i zdobyć go jak najszybciej. W tej sytuacji przypuszczam, że nie będziesz również w stanie się prawidłowo podciągnąć, więc zacznij od pół podciągnięć lub ustaw coś pod swoimi stopami dla pomocy.

2) Pompki – tutaj mamy masę możliwość, zacznij od tradycyjnych z szerokim rozstawem rąk. Jeśli nie jesteś w stanie, to opieraj się na kolanach. Z czasem przejdź do robienia pompek z rękami przy ciele.

3) Jako trzecie ćwiczenie wypadałoby napisać przysiady, ale bardziej uniwersalne wydają mi się wykroki w przód jedną nogą. Przy okazji popracują trochę Twoje łydki.

Gorące zachęcam, do porannego wykonywania ćwiczeń.

Co prawda zazwyczaj z rana mamy mało czasu, ale jeśli masz chęci to nie będzie dla Ciebie żadna przeszkoda.

Wystarczy po przebudzeniu wykonać kilka krążenia w stawach, które będą pracować, ja osobiście dorzucam chwilę na skakance (pamiętaj dokładnie rozruszać staw skokowy).

Następnie wykonaj wykroki, zrób tyle i ile jesteś w stanie. Odczekaj minutę dwie i wykonaj pompki (również ile jesteś w stanie). Na końcu przejdź do podciągania i daj z siebie wszystko. Następnie zrób kilka oddechów dla wyciszenia organizmu i wskakuj pod zimny prysznic.

Zobaczysz, że kawa jest całkowicie zbędna.

Gdy poczujesz, że Twoje ciało danego dnia musi odpocząć – słuchaj go i nie forsuj się.

PS. Chcesz spalać tłuszcz, budować mięśnie i tryskać energią? Jeśli tak, to w pierwszej kolejności dokonaj zmian w żywieniu. Pomocna w tym będzie moja darmowa lista męskich zakupów.

dieta dla mężczyzn

3 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Marzec 12, 2016 at 6:06 pm

    Wszystko zależy od formy. Jeśli długo nie trenowałeś, to na początku wystarczy Ci jedna seria do zmęczenia (nie do załamania) i już odczujesz zakwasy na kolejny dzień. Cała idea jest taka, by z treningu na treningu zwiększać intensywność ćwiczeń (to daje ciało powód do rozwoju). Z czasem zależnie od celu może robić np 5 serii po 5 powtórzeń (klasyczny trening siłowy) lub 3 serie po 6 – 12 powtórzeń (trening bardziej ukierunkowany na zwiększanie obwodu mięśnia). Oczywiście to ogólny obraz, a schematów treningowych jest tyle, że głowa boli :)

  2. Marcin

    Marzec 10, 2016 at 2:33 pm

    Witam.
    Czy w wyżej wymienionych ćwiczeniach jest jakaś ilość serii. Czy seria jest jedna z maksymalną ilością powtórzeń i wtedy koniec?

    Pozdrawiam
    Marcin

  3. Kalistenika

    Maj 6, 2014 at 9:50 am

    Również uważam, że służba wojskowa była pochopnie wycofana.
    Wydaje mi się, że warto było by ja zachować i jedynie skrócić chociażby do 3 miesięcy.
    Wystarczyło by to do wyrobienia dyscypliny, podniesienia sprawności, czy podstawowej nauki obsługi broni.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *