Zioła I Suplementy

Najlepsze ZMA – Prosty I Skuteczny Przepis

By  | 

najlepsze zma

ZMA jest popularnym męskim suplementem, który przynosi sporo korzyści. Dlatego chcę Ci pokazać jak zrobić najlepsze ZMA (moim zdaniem).

Jednak nim przejdziemy dalej, gorąco zachęcam Cię do zapoznania się z tym wpisem w pierwszej kolejności (poznasz podstawy całego tematu).

Dziś zaś chcę pokazać, dlaczego kupowanie markowego ZMA czy nawet robienie popularnego tzw. aptecznego ZMA nie jest idealną opcją.

Podam również, co warto zrobić, by wycisnąć maksymalne efekty z tej mieszanki składników w sposób tani, bezpieczny i efektywny.

Dla przypomnienia napiszę, że ZMA składa się z trzech elementów:

  • cynku,
  • magnezu,
  • witaminy B6.

Pierwszy ze składników tej listy raczej nie wymaga większych wyjaśnień. Znany pierwiastek, który jest niezbędny do tego, by męskie ciało działało na pełnych obrotach. Bez zdrowego poziomu cynku nie ma również mowy o zdrowym poziomie testosteronu.

Kolejnym pierwiastkiem w składzie ZMA jest magnez, który bierze udział w syntezie białek, zapewnia prawidłową pracę mięśni oraz dba o zdrowy stan układu nerwowego. Lista korzyści jest oczywiście dłuższa, ale nie jesteśmy tutaj po to, by podniecać się właściwościami magnezu.

Cała Prawda Na Temat Suplementów Magnezowych

Warto wiedzieć, że według statystyk obecnie większość mężczyzn ma niedobór magnezu.

Niestety zażywanie ZMA lub innych preparatów magnezowych w celu uzupełnienia tego ważnego minerału nie jest najlepszym podejściem do tematu.

Cały problem w tym, że magnez w postaci suplementów jest po prostu słabo przyswajany przez organizm. Jego wchłanialność nie przekracza 50 procent. Jednak na tym nie koniec przeszkód, gdyż magnez dostarczany w postaci pigułek ma jeszcze jedną ciekawą właściwość.

Widzisz, im więcej w jednej chwili dostarczysz sobie magnezu, tym ciało mniej go przyswoi :) Dlatego najlepszym sposobem na uzupełnienie niedoborów tego minerału byłoby regularne spożywanie kilku mniejszych dawek przez cały dzień.

Niestety w przypadku ZMA i innych suplementów magnezowych zawsze dostarczamy sobie jednego mocnego „strzała”. W tej sytuacji nie ma mowy o optymalnej suplementacji magnezem.

Witamina B6 Na Ratunek

Powyższy problem sprawił, że zaczęto szukać sposobu na zwiększenie wchłanialności magnezu i w końcu trafiono na witaminę B6.

Według dostępnych danych witamina B6 faktycznie  zwiększa wchłanianie magnezu z przewodu pokarmowego o 20 do 40 procent. Dlatego obecnie chyba każdy preparat magnezowy występuje w połączeniu z witaminą B6.

Problem rozwiązany?

Niestety nie do końca, ponieważ sprzedawcy zapomnieli poinformować nas o małym szczególe.

Tylko DUŻE dawki witaminy B6, które nie są wskazane dla zdrowych osób, mają wpływ na poprawę wchłanialności magnezu.

Dawki umieszczane w typowych suplementach nie mają zbyt istotnego wpływu na ten parametr. Minimalna ilość witaminy B6, która faktycznie poprawia przyswajanie magnezu to 1 gram, więc „trochę” za dużo dla normalnego człowieka.

(MAŁA REKLAMA: Zastanawiasz się, jakie produkty powinieneś wybierać, by jeść jak mężczyzna? Pobierz gotową listę zakupów. Przestań rozmyślać i zacznij działać! Pobierz Tutaj )

dieta dla mężczyzn

Mój Sposób Na Najlepsze ZMA

No dobra, smutne wiadomości mamy za sobą. Teraz nadszedł czas, by pokazać jak zrobić najlepsze ZMA.

Jakiś czas temu w tym miejscu pisałem o różnych formach witamin i minerałów. Z podanych tam powodów zdecydowałem się na organiczne źródło cynku, które nie tylko uzupełnia niedobory tego cennego minerału, ale przy okazji dba o świeży oddech.

Cynk organiczny może i nie ma najwyższej wchłanialności, ale za to jest on organiczny, a to jest dla mnie najważniejsze.

Jeśli chodzi o ilość, to typowy mężczyzna nie potrzebuje tak dużych dawek, jakie umieszcza się w ZMA.

Obecnie zalecana dla mężczyzny dzienna dawka cynku wynosi około 11 mg. Dopiero aktywny tryb życia czy nadużywanie alkoholu, który jest wrogiem cynku daje powody, by zwiększyć jego spożycie do 20 – 30 mg.

Witaminą B6 generalnie nie musisz się zbytnio przejmować.

Dzienne zapotrzebowanie organizmu na B6 wynosi około 1,3 mg, a taką ilość bez problemu możesz sobie dostarczyć w najlepiej przyswajalnej formie, czyli za pomocą prawdziwego jedzenia.

Został nam jeszcze magnez…

Technika, którą za chwilę opiszę, jest w stanie w stanie szybko przywrócić jego zdrowy poziom. Co ciekawe metoda ta oferuje wchłanialność magnezu na poziomie 70-80 procent, robi to bezpiecznie i bez zbędnego obciążania układu trawiennego.

Jak?

Za pomocą olejku magnezowego, który wykorzystuje nasz największy organ zwany skórą.

Jeśli do tej pory nie słyszałeś o olejku magnezowym, to wiele traciłeś. Spójrz tylko na kilka korzyści płynących z jego stosowania.

  • Pomaga eliminować skurcze i kontuzje.
  • Relaksuje oraz regeneruje mięśnie.
  • Usuwa zmęczenie psychiczne i fizyczne.
  • Poprawia jakość snu.
  • Wyciąga kwas mlekowy z mięśni.
  • Wzmacnia stawy oraz kości.
  • Zwiększa energię (wzrost produkcji ATP).

Chyba nie muszę pisać, że te cechy świetnie przekładają się na poprawę wyników sportowych oraz ogólne samopoczucie? Dodatkowo nie musimy tutaj martwić się o przedawkowanie magnezu, ponieważ jego nadmiar jest wydalany z ciała przez nerki.

Co ciekawe olejek magnezowy jest świetną alternatywą dla dezodorantów, które są po prostu szkodliwe dla mężczyzn. Osobiście używam go od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolony.

Jeśli już rzuciłeś okiem na cenę olejków magnezowych, to pewnie pomyślałeś coś w stylu: „super, ale ten preparat jest znacznie droższy niż najlepsze ZMA”.

Faktycznie w większości sklepów olejek magnezowy nie jest tani. Swoją drogą sytuacja ta świetnie obrazuje, jak jesteśmy dymani przez sprzedawców.

Widzisz, prawda jest taka, że olejek magnezowy możesz zrobić sobie w domu (taki sam jak w sklepach) za kilka złotych!

Jak Zrobić Olejek Magnezowy

Przepis jest banalny. Poszukaj w internecie (znajdziesz bez problemu) czegoś o nazwie: chlorek magnezu sześciowodny CZDA. Za kilkanaście złotych kupisz sobie kilogram takiego proszku. Teraz wystarczy, że wymieszasz go z ciepłą wodą i gotowe! Stałeś się posiadaczem profesjonalnego olejku magnezowego.

Odnośnie proporcji to polecam dwie porcje wody na jedną porcję chlorku. Możesz również użyć proporcji jednego do jednego, ale dla mnie osobiście takie stężenie jest zbyt mocne i szczypie po nim skóra. Olejek po aplikacji możesz zostawić na skórze lub zmyć po 20 minutach.

Podsumowanie

Poznałeś właśnie przepis na najlepsze ZMA. Mam nadzieję, że nie skończysz tylko na teorii i zastosujesz poznaną wiedzę w praktyce.

Zapewniam Cię, że nie będziesz chciał stosować żadnych innych form tego męskiego suplementu.

Powodzenia!

Pobierz Ten Poradnik I Zwiększ Testosteron

22 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Styczeń 3, 2017 at 10:25 pm

    Oczywiście, że wyjdzie taniej na dłuższą metę. Pozdrawiam.

  2. nikolas

    Grudzień 13, 2016 at 11:50 am

    Cześć, a co w przypadku gotowych produktów ZMA. Napisałeś że lepiej przygotować samemu i to jest mega ciekawe bo nawet nie wiedziałem że można ale interesuje mnie jak to będzie wyglądało cenowo, co się bardziej opłaca? Tutaj np mamy 90 tabsów za ok. 3 dyszki, przygotowanie samemu takiej dawki będzie finsansowo też bardziej opłacalne? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

  3. Rafał Sachanowicz

    Luty 18, 2016 at 6:50 am

    Nie ma żadnego zapachu, dlatego warto na siebie później psiknąć jakimś męskich zapachem.

  4. Michał

    Luty 17, 2016 at 7:12 pm

    A jaki zapach ma ten dezodorant ? neutralny antyperspirant?

  5. Rafał Sachanowicz

    Grudzień 1, 2015 at 6:09 pm

    Cześć, uściślij, o co pytasz, bo w tekście mowa o kilku rzeczach :) Jeśli chodzi o cynk, to kobiety potrzebują nieznacznie mniej, a w przypadku olejku magnezowego raczej nie musisz się martwić o jego przedawkowanie.

  6. Marta

    Listopad 30, 2015 at 1:48 pm

    Hej,
    pytanie odnośnie zapotrzebowania dla kobiet jak z tym? ….Czy można to stosować podobnie?

  7. Rafał Sachanowicz

    Październik 14, 2015 at 7:10 pm

    Tak pisząc ten artykuł miałem na myśli wspomniane tabletki. Dzięki za pozytywne słowo i również pozdrawiam!

  8. Majestatyczny Król Lasu

    Październik 14, 2015 at 11:07 am

    Cześć,

    Czy pisząc o organicznym cynku miałeś na myśli drażetki które można kupić w aptece po 50 sztuk w opakowaniu czy też jakieś warzywo?

    Świetne artykuły,
    Pozdrawiam!

  9. Rafał Sachanowicz

    Maj 14, 2015 at 8:32 am

    Hej, próbowałem znaleźć Twoje sugestie na temat wchłanialności chlorku magnezu na poziomie 10% i nic. Nie wiem, czy nie pisałeś tutaj o wchłanialności w układzie trawiennym, a to zupełnie inna bajka. Do tego pisaniem o „truciu” się chlorkiem magnezu już naprawdę mnie zaskoczyłeś, bo jesteś pierwszą osobą sugerującą takie rzeczy :) Chętnie zapoznam się z dowodami Twoich teorii, więc podziel się ze mną i czytelnikami stosownymi informacjami. W innym przypadku będę musiał Cię potraktować jak zwykłą osobę, która próbuje reklamować wspomniany w komentarzu komercyjny środek :) PS. Ja od siebie polecam poczytanie publikacje osób jak Pierre Delbet, Mark Sircus. Osobiście pozostanę wielkim zwolennikiem olejku magnezowego, a Ty jak chcesz, suplementuj w postaci pigułek. Ja tutaj podaję swoje spojrzenie na ten temat. Trzymaj się!

  10. Wielo

    Maj 14, 2015 at 3:46 am

    Problem w tym, że wchłanialność chlorku magnezu to ok. 10%. Dlatego nie ma się co truć (tak, tak – chlorek nie jest przecież naturalny) a warto zastanowić się nad zakupem formy chelatowanej, a najlepiej w postaci mleczanu lub cytrynianu np. Chelamab B6 max lub podobny. Prawda jest taka,, że bioprzyswajalność różnych form magnezu (i nie tylko magnezu) waha się od 4 do 99%.

  11. Rafał Sachanowicz

    Maj 7, 2015 at 1:22 pm

    A czemu miałby się źle wchłaniać? Najlepiej przetestuj na sobie i oceń. Ja jestem bardzo zadowolony. Odnośnie proporcji. Na pół szklanki chlorku używam szklankę wody, mieszam do całkowitego rozpuszczenia i przelewam do buteleczki z atomizerem. Aplikuję rano pod pachy i zazwyczaj wieczorem na klatę, uda jak pamiętam.

  12. dziedzic

    Maj 7, 2015 at 12:01 am

    ten olejek magnezowy rzeczywiście dobrze wchłania się przez skórę? Bo różne teorie słyszałem na ten temat… Możesz miszczu nieco jaśniej opisać proporcje tego olejku?

  13. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 22, 2015 at 4:56 pm

    Męska norma na magnez wynosi do 400 mg dziennie i to samo tyczy się olejku magnezowego, ale osoby trenujące mogą pozwolić sobie na trochę więcej. Dodatkowo olejek magnezowy ciężko przedawkować. Ile dla Ciebie jest wskazane, musiałbyś policzyć, bo zależy proporcji rozrobienia z wodą. Dla ułatwienia dodam, że 1000 mg chlorku magnezu dostarcza ok. 120 mg jonów magnezu. Ja psikam „na czuja”, bo nie chce mi się bawić w żadne wyliczenia i zbytnio się tym nie przejmuję. Rano aplikuję kilka psików pod pachy i czasem wieczorem na nogi lub klatę.

  14. wysoczanin

    Kwiecień 22, 2015 at 2:53 pm

    Dzięki za odpowiedź! A jeszcze jaka ilość jest wskazana dla 100 kg faceta, 3 razy w tyg ćwiczącego na siłowni(pon/śr/pt) i 2 razy biegającego(wt/czw)?

  15. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 20, 2015 at 8:17 am

    W skórę ;) A tak poważnie to możesz pod pachy (wtedy działa również jako dezodorant), na klatkę piersiową czy wnętrze ud.

  16. wysoczanin

    Kwiecień 19, 2015 at 9:59 pm

    Witam! Fajny art, ale pozostaje jedna niewiadoma dla przeciętnego Kowalskiego… gdzie ten olejek wcierać?:D

  17. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 12, 2015 at 10:20 am

    Ok niebawem pojawi się wpis na temat cynku i dht. Pozdrawiam :)

  18. Pegaz

    Kwiecień 11, 2015 at 5:49 pm

    W artykułach Słwaomira Ambroziaka i innych bywało wspominane że cynk zwiększa testosteron, a zmniejsza DHT, w sumie skoro cynk hamuję enzym, który przekształca z teścia do DHT to raczej DHT powinno się zmniejszyć..
    a tu ciekawy link:
    http://www.termedia.pl/Zaburzenia-cielesno-plciowe-w-przypadkach-deficytu-5-945-reduktazy,5,932,0,0.html

  19. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 7, 2015 at 7:03 pm

    Cześć, w porządku mogę specjalnie dla Ciebie taki wpis, ale pod jednym warunkiem ;) Wklej mi w komentarzu link do badania, które pokazuje, że spożywanie cynku obniża poziom DHT (nie enzymu 5-alfa-reduktazy). Pozdro!

  20. Benek

    Kwiecień 7, 2015 at 5:21 pm

    Witam. Chciałem poruszyć znowu temat cynku. Wiem że było o nim pisane w poprzednim artykule w komentarzach ale jak to w końcu jest cynk podnosi DHT czy obniża, bo można spotkać wiele sprzecznych informacji…może napisesz o tym dłuższy artykuł..

  21. Rafał Sachanowicz

    Kwiecień 7, 2015 at 8:50 am

    Hehe była taka koncepcja, ale później uznałem, jak można napisać cały artykuł na temat jednego zdania – nie obżeraj się za bardzo ;)

  22. marcin

    Kwiecień 6, 2015 at 10:36 pm

    Myślałem że będzie coś o świątecznym obżarstwie :)

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *