Męska Psychika

Nie Jesteś Za Stary Na Trening! (Porcja Motywacji)

By  | 

za stary na trening

Nigdy Nie Jest Za Późno Na Trening Ciała

Mnóstwo mężczyzn żyje w przekonaniu, że trening fizyczny jest wskazany tylko do pewnego wieku.

Później pozostaje jedynie obserwacja, jak z każdym dniem ciało staje się coraz mniej sprawne.

Jednak rzeczywistość jest zupełnie inna!

Widzisz, im więcej masz lat na karku, tym bardziej powinieneś zadbać o to, by ćwiczenia fizyczne na stałe zawitały w Twoim dziennym grafiku.

Dlatego chciałbym Ci powiedzieć o konkretnych korzyściach wynikających z ruszenia tyłka oraz przedstawić kilka inspirujących osób, dla których wiek nie stał się zwykłą wymówką.

Mała Obserwacja Z Życia

Pod moim oknem znajduje się przychodnia, więc każdego dnia, gdy wchłaniam poranną dawkę tlenu, zerkam na ludzi wyczekujących otwarcia okienka z zapisami.

O dziwo zazwyczaj stoi tam więcej mężczyzn niż kobiet.

Jakie dokuczają im dolegliwości, mogę się tylko domyślać, ale problemy z układem mięśniowo-szkieletowym czy nadwagą są widoczne nawet z pewnej odległości i z przykrością muszę stwierdzić, iż nie brakuje tutaj takich przypadków.

Ten smutny obraz jest przeciwieństwem tego, co widywałem w Pekinie, gdzie „stare babcie” były w unieść stopę ponad swoją głowę, a biegający „dziadek” był czymś powszechnym. W moim mieście niestety tego nie widziałem.

Długa Listy Korzyści

Być może ten temat jeszcze Cię nie dotyczy. Jednak jestem przekonany, że istnieją w Twoim życiu osoby (dziadek, tata czy ulubiony wujek), które mógłbyś zachęcić rozpoczęcia treningów fizycznych.

Prawda jest taka, że mnóstwo problemów starszych osób jest zwykłym efektem zaniku mięśni, wynikającym z braku aktywności fizycznej. Logiczne jest, że jeśli nie korzystasz z mięśni, to ich masa będzie się zmniejszać wraz biegnącymi latami.

Jakie problemy wynikają z powyższego faktu?

  • Spada szybkość metabolizmu.
  • Obniża się poziom siły i wytrzymałość.
  • Ciało ma problemy z regulacją temperatury.
  • Układ kostny traci masę i staje się bardziej podany na złamania.
  • Ciało zdecydowanie łatwiej obrasta w brzydką i groźną tkankę tłuszczową.
  • Pojawiają się choroby układu krążenia jak nadciśnienie czy problemy z sercem.
  • Pogarsza się wrażliwość insulinowa i zwiększa ryzyko rozwinięcia cukrzycy typu II.

Wraz z upływem lat to wszystko objawi się w Tobie jako słaby, chorowity i otyły mężczyzna, którego kości pękają przy najmniejszym upadku na ziemię.

Na szczęście efekty starzenia możesz spowolnić za pomocą ćwiczeń!

  • Wzmocnisz kości i zredukujesz ryzyko wystąpienia osteoporozy.
  • Zmniejszysz ryzyko rozwoju cukrzycy typu II oraz nadciśnienia.
  • Będziesz w stanie pokonywać dłuższe dystanse bez żadnego odpoczynku.
  • Staniesz się inspiracją dla innych ludzi, którzy być może pójdą w Twoje ślady.
  • Poprawisz „parametry” cholesterolu tj. wzrost HDL i spadek trójglicerydów.
  • Bez wysiłku będziesz wykonywał codzienne czynności jak wstawanie z krzesła i dźwiganie zakupów.
  • Poprawisz zdolność do utrzymania równowagi i czas reakcji, co znacznie zmniejsza ryzyko upadku i zrobienia sobie krzywdy.
  • Wzmocnisz mięśnie, ścięgna i wiązadła w okolicach stawów, co zdejmie z nich nadmierne obciążenie. Przy okazji zwiększy się Twój zakres ruchów.

Jednak powyższa lista to nie koniec! Otóż trening siłowy dodatkowo poprawia samopoczucie, podnosi energię, a nawet leczy i zapobiega depresji.

Co ciekawe z odpowiedniego treningu siłowego mogą z pozytywnym efektem korzystać nawet ludzie w wieku 90 czy 100 lat!

Porcja Motywacji I Inspiracji

W ramach dodatkowej inspiracji chcę przedstawić trzy ciekawe postacie.

Sam Bryant Jr

Ten gość ma 70 lat, a swoją przygodę z treningiem fizycznym zaczął w wieku 44 lat jako osoba bez żadnej wiedzy w temacie.

Wszystko za sprawą nieudanego małżeństwa (w ten sposób postanowił radzić sobie ze stresem).

Patrząc na jego sylwetkę mogę powiedzieć, że chyba miał go sporo :)

Dodam jeszcze, że ten nietypowy pan pracuje na nocnej zmianie, ćwiczy dwa razy dziennie i zjada jedynie dwa posiłki dziennie.

za stary na trening

Robert Durbin

Kolejna ciekawa osoba, która postanowiła coś zmienić w swoim życiu. Robert stara się jeść „czysto”, a trening trwający dwie godziny jest u niego czymś normalnym. Swoją przygodę rozpoczął tuż przed sześćdziesiątką, gdy zainspirowały go filmy z treningami opartymi na masie własnego ciała. Podobno obecnie czuje się on lepiej, niż w wieku 18 lat :)

za stary na trening

Willie Murphy

Kobieta, wiek 77 lat, waga ciała 50 kg, martwy ciąg 100 kg, czy mam coś jeszcze dodawać?

za stary na trening

Mam nadzieję, że po tym wpisie Twój wiek przestanie być wymówką, a przekonanie „jestem za stary na trening” wyparuje z Twojego życia.

PS. Czujesz, że nadszedł czas zmian, ale nie wiesz jak zacząć? W pierwszej kolejności sięgnij po gotową listę męskiej żywności.

dieta dla mężczyzn

2 Comments

  1. Rafał Sachanowicz

    Luty 20, 2015 at 6:36 pm

    W pełni się zgadzam i przestrzegam przed typowym błędem, jakim jest „napompowanie” się filmikami motywacyjnymi i przechodzenie od razu do ostrego treningu (nawet bez ciężarów). Takie podejście tylko narobi krzywdy i zniechęci do tej formy aktywności.

  2. trening

    Luty 20, 2015 at 10:15 am

    Trening jest dla każdego. Nawet jak to mają być codzienne kręcenia ramion i płytkie przysiady z rana, to zawsze to coś. Nie polecam od razu się wyrywać i trenować z ciężarami. Wystarczy trening z masą ciała.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *