Dieta Dla Mężczyzn

Prawda O Cholesterolu (Wróg Czy Przyjaciel)

By  | 

prawda o cholesterolu

Prawda O Cholesterolu – Zaskakujące Fakty

Postanowiłeś rozpocząć swoją edukację w temacie lepszego żywienia?

Doskonale!

Jednak musisz wiedzieć, że nie zawsze będzie łatwo, gdyż istnieje masa mitów żywieniowych, które komplikują cały proces.

Dziś właśnie chciałbym zająć się takim jednym mitem, który twierdzi, że cholesterol oraz tłuszcze zwierzęce są szkodliwe i należy ich unikać.

Jest to szczególnie niebezpieczne zalecenie, jeśli jesteś mężczyzną.

Widzisz, prawda jest taka, że żyjąc w świecie żywności niskotłuszczowej, ubogiej w cholesterol tylko sobie szkodzisz.

Jeśli zrobisz rozeznanie, to zobaczysz ciekawe dane. Otóż od czasu „wprowadzenia” do świata diety niskotłuszczowej można zaobserwować:

  • coraz większą liczbę ludzi cierpiących z powodu otyłości,
  • ogólny wzrost poziomu cholesterolu wśród ludzi,
  • coraz większą liczbę ludzi cierpiących z powodu nadciśnienia i problemów z sercem.

Prawda O Cholesterolu Może Cię Zaskoczyć

Po latach badań udowodniono, że produkty bogate w cholesterol tak naprawdę odgrywają małą rolę we wpływie na jego poziom w ciele.

Ludzki organizm sam z siebie produkuje trzy, cztery razy więcej cholesterolu, niż dostarczasz go z jedzeniem. Co ciekawe produkcja cholesterolu wzrasta, jeśli spożywamy go mało i maleje, gdy spożywamy go więcej.

Jeśli więc unikasz czerwonego mięsa, prawdziwego masła i wyrzucasz żółtka, to czas na zmiany. Te pokarmy nie są przyczyną wysokiego cholesterolu czy problemów z sercem.

Warto dodać, że czerwone mięso jest dobrym źródłem protein, tłuszczy nasyconych, cholesterolu, cynku, a nawet naturalnej kreatyny. Jest to prawdziwy męski pokarm, dlatego warto go jeść, jeśli masz dostęp do mięsa dobrej jakości.

Natomiast wyrzucanie żółtek, to jeden z najgłupszych wymysłów jaki zafundowali nam „specjaliści” od żywienia.

Nie ma dowodów na to, że cholesterol i tłuszcze zwierzęce zwiększają ryzyko miażdżycy i chorób serca.

Co ciekawe, ponad dwadzieścia badań pokazało, że osoby, które miały umierały na atak serca nie wykazywały spożywania większych ilości tłuszczów.

Prawda o cholesterolu jest taka, że nie jest on trucizną, tylko niezbędną dla organizmu substancją. Co więcej cholesterol jest potrzebny do produkcji testosteronu.

Zaskoczony?

Teraz pomyśl, jaką krzywdę robią sobie mężczyźni, którzy są na „zdrowej” niskotłuszczowej diecie – istny strzał w kolano.

Oczywiście nie mówię, że masz teraz żyć na diecie wysokotłuszczowej, ponieważ każda skrajność jest niebezpieczna. Jednak warto pamiętać o tym, by tłuszcze były nieodłączną częścią naszej diety.

Warto tutaj skupić się na tłuszczach jednonienasyconych, które znajdziesz w oliwie z oliwek, awokado i orzechach.

Nie zapomnij również o tłuszczach nasyconych – czerwone mięso, olej kokosowy, masło, całe jaja (jajecznica nie jest dobrym pomysłem z racji utlenionego cholesterolu).

Jak widzisz prawda o cholesterolu jest trochę inna, niż podają popularne źródła wiedzy. Dlatego nie ufaj ślepo w to, co czytasz i rób rozeznanie w wielu źródłach wiedzy.

Na dziś to tyle!

Jeśli zaś chciałbyś dowiedzieć się coś więcej na temat optymalnych wartości cholesterolu (znacznie większe niż przypuszczasz), to zapraszam tutaj.

(NOTKA: Zastanawiasz się, jakie produkty powinieneś wybierać, by jeść jak mężczyzna? Pobierz gotową listę zakupów. Przestań rozmyślać i zacznij działać! Pobierz Tutaj )

dieta dla mężczyzn

4 Comments

  1. Rosinsky

    Sierpień 9, 2014 at 8:56 am

    A ja mam 148 choelsterol, Chyba trzeba podwyższyć co ?

  2. Rafał Sachanowicz

    Sierpień 9, 2014 at 9:47 am

    Racja, poziom całkowitego poniżej 150 mg/dL wchodzi już w niezdrowe rejony. Lepiej obserwować ten temat. Źródła, które nie mają zysku ze sprzedaży tabletek na obniżenie cholesterolu, podają dla mężczyzn jako optymalną wartość okolice 200 mg/dL. Jednak sam poziom cholesterolu całkowitego, to nie wszystko. Bardzo ważne są proporcje między HDL, całkowitym i trójglicerydami. Dziś zamieszczam wpis, który mówi więcej na ten temat.

  3. Rafał Sachanowicz

    Sierpień 8, 2014 at 5:45 am

    Dzięki ;)

  4. Azer

    Sierpień 7, 2014 at 7:28 pm

    „Na koniec dodam, że zawsze najważniejsza jest jakość jedzenia. Generalnie stosuję podejście, że jeśli coś nie istniało w czasach mojej babci, to tego nie jem. Oczywiście, nie żyję w żadnym jedzeniowym „więzieniu”, lubię czasem zjeść porządnego burgera czy wypić coś mocniejszego z przyjaciółmi. Jednak warto nauczyć się robić to inteligentnie. Wtedy możemy cieszyć zdrowiem fizycznym, atrakcyjnym ciałem i zachować zdrowie psychiczne, z którego okrada nas większość dietę ” – genialnie to podsumowałeś :) !!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *