Wszystko O Testosteronie

Testosteron I Otyłość Brzuszna (Jak Tłuszcz Zabija Męskość)

By  | 

jak szybko schudnąć

Otyłość To Coś Więcej Niż Tylko Wystający Brzuch!

Do stworzenia tego wpisu zainspirował mail, jaki otrzymałem kilka dni temu.

Otóż napisał do mnie mężczyzna (po 40-tce, 182 cm wzrostu), który poprosił o polecenie jakichś ziół lub suplementów na zwiększenie testosteronu.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ważył on 120 kg.

Muszę przyznać, że zwyczajnie byłem zszokowany całą sytuacją.

Waga 120 kilogramów przy wzroście 182 to już otyłość kliniczna (tutaj naprawdę nie ma żartów).

Poszukiwanie pigułek zwiększających testosteron w tym przypadku jest tym samym, co próba kamuflowania śmierdzącego ciała za pomocą perfum.

Możesz psikać do woli, ale źródło smrodu nie zniknie.

Rzeczywistość jest taka, że mając nadwagę możesz zapomnieć o zdrowym poziomie testosteronu.

Dlaczego?

O tym właśnie chciałbym dziś napisać.

Wpływ Otyłości Na Męskie Ciało

Zacznę od małej ciekawostki.

Czy wiedziałeś, że naukowcy przewidują, iż obecne pokolenie młodzieży będzie pierwszym, które zacznie umierać przed swoimi rodzicami?

Przyczyną powyższego zjawiska jest właśnie otyłość. Jednak nadmiar kilogramów noszonych na ciele to nie tylko wniosek o skrócenie życia, ale również silny cios w męskie hormony.

Według dostępnej wiedzy na chwilę obecną wiemy kilka ciekawych rzeczy:

  • Otyłość jest jednym z głównych czynników odpowiedzialnych za niski poziom testosteronu.
  • Hipogonadyzm (dysfunkcja jąder) występuje u 75 % mężczyzn ze wskaźnikiem BMI powyżej 40.
  • Silny związek między otyłością i niskim testosteronem występuję u mężczyzn w każdym wieku (także wśród młodzieży).
  • Spadek testosteronu u starszych mężczyzn często nie wynika z wieku, lecz z przyrostu tkanki tłuszczowej.

Powyższa relacja działa również w drugą stronę.

Niski poziom testosteronu utrudnia zrzucanie wagi oraz całkiem dobrze prognozuje możliwość rozwoju otyłości.

Oto kilka przykładowych źródeł: 1, 2, 3.

TESTOSTERON

Zastanawiasz się, jak to możliwe, że otyłość brzuszna obniża testosteron?

Sprawa numer jeden to aromataza, która nawet dorobiła się oddzielnego wpisu swój temat (kliknij tutaj po więcej informacji).

W wielkim skrócie aromataza to taki enzym żyjący w tkance tłuszczowej (szczególnie w okolicach brzucha), którego sensem życia jest przemiana męskich hormonów w żeńskie.

Inaczej mówiąc więcej tłuszczu na brzuchu, to większa aktywność aromatazy, a w efekcie niższy poziom testosteronu i wyższy żeńskich hormonów.

Zauważ dodatkowo, że taki stan rzeczy jeszcze bardziej utrudnia budowanie mięśni i zrzucanie brzucha.

Mamy tutaj istny efekt tłuszczowej kuli śnieżnej! Dlatego im później zaczniesz działać, tym więcej pracy Cię czeka.

DIHYDROTESTOSTERON

Sprawa druga to wpływ otyłości brzusznej na dihydrotestosteron (DHT).

Jak już pisałem (w tym miejscu) DHT jest „starszym bratem” testosteronu, który tak naprawdę odpowiada za wiele korzyści wiązanych z wysokim testosteronem.

Co zaskakujące możesz wysoki testosteron, ale jeśli w parze z nim będzie szedł niski poziom DHT to i tak nie będziesz czuł się jak rasowy samiec.

No dobra, ale co wspólnego ma DHT i otyłość?

Według tego badania całkiem sporo.

Jeśli nie chce Ci się do niego zaglądać, to powiem w skrócie, że tłuszcz brzuszny „neutralizuje” dihydrotestosteron.

Co gorsza zjawisko jest tym silniejsze, im więcej tłuszczu masz na brzuchu.

Jak widzisz, męskie hormony nie mają łatwego życia w ciele wyposażonym w otłuszczony brzuch.

Nie dość, że testosteron dostaje po dupie od aromatazy, przybywa żeńskich hormonów, to jeszcze esencja męskości DHT jest neutralizowany przez inne enzymy znajdujące się w brzusznej tkance tłuszczowej.

Jakie Z Tego Wszystkiego Płyną Wnioski?

Chcesz mieć zdrowy poziom testosteronu?

MUSISZ pozbyć się nadmiaru kilogramów (szczególnie tych zgromadzonych na brzuchu).

Co ciekawe według badań (4, 5) już samo zwiększenie testosteronu ułatwia zrzucanie wagi. Dzieje się to nie tylko za sprawą zmian hormonalnych, ale również dzięki wzrostowi energii i poprawie nastroju, które mogą motywować do ćwiczeń oraz poprawy diety.

Jednak nie zrozum mnie źle. Nie mówię, że prowadzić ten sam tryb życia, kupić booster testosteronu i czekać, aż tłuszcz z brzucha sam zniknie.

Najlepsze efekty uzyskasz łącząc obie metody, czyli tworząc warunki optymalne dla produkcji testosteronu oraz prowadząc tryb życia sprzyjający wytapianiu tłuszczu z ciała.

Słowo Na Temat Odchudzania I Wymówek

We wspomnianym liście mój czytelnik dodał, że jest kierowcą wraz z idącymi za tym konsekwencjami (daleko i długo poza domem, zła dieta itd.)

W pełni rozumiem, że nie są to idealne warunki do dbania o siebie. Szczególnie jakby ktoś chciał rozwijać muskulaturę.

Jednak w przypadku odchudzania jest to zwykła mentalna pułapka, z której trzeba się jak najszybciej wydostać.

Być może „za kółkiem” nie da się trzymać regularnych posiłków czy ich najwyższej jakości, jednak to NIE MA znaczenia w przypadku zrzucania wagi.

Po prostu trzeba ograniczyć ilość spożywanych kalorii (nawet jeśli pochodzą z kiepskiej jakości jedzenia).

Powyższa zasada jest fundamentem każdej skutecznej diety odchudzającej.

Kwestia czy człowiek w sobie na tyle samokontroli, by to zrobić (czasem potrzeba wsparcia specjalisty, który wpierw poukłada sprawy w głowie).

Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, to cały dzień spędzony w pozycji siedzącej na pewno nie ułatwia zadania, ale nie ma sytuacji bez wyjścia.

Przecież zawsze można wstać te 15 minut wcześniej i wykonać kilka prostych ćwiczeń . Nikt też nikomu nie broni wozić ze sobą małych hantli.

Po prostu trzeba odrobiny chęci i wyobraźni!

Koniec.

PS. Jeśli chciałbyś poznać więcej konkretnych rozwiązań, by trwale zmienić swoje ciało, to koniecznie rzuć okiem na „DNA Transformacji”.

dieta dla mężczyzn